Diyet ile kilo vermeyi düşünüyorsanız.size 10 diyet kuralı çok yardımcı olacaktır.

NASIL DİYET YAPILMALI? DİYET KURALLARI

NASIL DİYET YAPILMALI? DİYET KURALLARI

Okunma Sayısı: 522 Yayınlanma Tarihi 24 Jun 2020 Yorum: 0

Diyet yaparken 10 altın kural

Diyet yapmak bir çok kilo problemi olan için zor ve zahmetli geliyor.Kilo vermek için yapılacak diyette irade ,hırs ve heves gerekir.En abşata güçülü bir direnç,ve sabır ister. 

Diyette yoğun,odaklanmış bir motivasyon ve disiplin ve bu disiplinde süreklilik gerekir. 

SAĞLIKLI VE KALICI ZAYIFLATAN DİYET KURALLARI

En önemlisi vucudunuz hakında  bilgiye sahip olmalısnız.Vucudunuzu tanımladıktan sonra buna uygun bir diyet bilgisi edinmelisiniz.

Kalıcı ve sürdürülebilir,sağlığınızı bozmayacak bir bilgi ile donanmanız gerekir. 

Diyet yapacak kişiler için en önemli diğer husus temel beslenme kurallarına kayıtsız ve şartsız itaat, uyum gerekir. 

Diyete uyum zorunluluğu,İtaati zorunlu olan, diyette 10 temel kural nedir? Bunlara göz atalım.

Bu diyet kurallarını uygalıdığınız taktirde çok başarılı olacağınızın garantisini veriyoruz.

Diyet için 10 temel kuaralı merak ediyorsanız buyurun...

DİYET İLE KİLO VERMENİN PÜF NOKTALARI

1- Günlük beslenmenizde öğünleri geçiştirip, öğün atlamayın.


2-Beslenmede çeşitliliğe önem verin.Dengeli beslenmeden asla ödün vermeyin. 

Temel kuaral üç beyaz dediğimiz;Beyaz un, şeker ve nişastalı yiyecekler mümkün olduğunca kısmaya çalışın. 

Tüm öğünler için vucuda yetecek kadar protein (et ve Süt Ürünleri) alın.

Her gün iki meyve ve en az üç porsiyon sebze tüketin.(1 porsiyon meyve 1 tenis topu büyüklüğünde,1 porisyon sebze ise yumruk büyüklüğü kadar olmalı). 


3- Yemeklerde ağlıklı yağları tercih edin, az işlenmiş ve doymamış yağ çeşitlerini ( zeytinyağını) tercih edin. 

Vuvudun tabiki kuruyemişe ihtiyacı vardır.Ancak kuruyemişleri kararında tüketin.Az yağlı olanları tercih edin. 


Aşırı yağlı,sucuk,sosis, krema, kaymak, yağlı etler gibi doymuş yağlardan uzak durmalısınız. 

Trans yağ içeren gıdalara,fast food , cipsler, fırın ve pastane yiyeceklerine elinizi sürmeyin.


4- Glisemik baskıyı azaltan,kilo almayı azaltan; limon ve sirkeyi bol bol tüketin.Yiyeceklerinize eklemeyi ihmal etmeyin. 

Tuz tüketimini azaltın. Tuz hem çok yemek yemeyi arttırır, hem de vucutta daha fazla su tutulmasını arttırıyor.


5- Öğünlerinizi salatalar ile geçiştirmeyin. Salata karın doyurmaz. Salata yiyeceğiniz zaman mutlaka bir parça proteinli yiyecek et, tavuk, balık, yoğurt, peynir yemelisiniz.


Salatalarınıza az yağ ekleyin.hazır sos,ketçap ve mayonez eklemeyin. 

Diyet uzmanlarının önerisi bir tatlı kaşığı kadar zeytinyağı veya ceviz-keten tohumu yağı karışımı kullanın. 


6- Yiyecekleri kızartmayın.Her türlü kızartmadan uzak durun. 

Kızartmalar yerine; buğlama, suda kaynatma, fırında ya da haşlama yöntemlerini tercih ediniz. 

Yiyecekleri una veya galeta ununa bulamayın,bulamaçlardan daha çok yağ kazanırsınız. 


Hazır gıdaları,hazır sosları tüketmeyin. Hazır kek, poğaça, börek yemeyin. Canınız çok isterse kendi eliniz ile evinizde kendiniz yapın ve küçük bir parçalar ile yetinin. 


Tatlı ihtiyacınızı az şekerli,az yağlı sütlü tatlılar ile gidermye çalışın.Diyet uzmanları tatlı ihtiyacı için meyveden şaşamayın diyor.

meyveli yoğurt (evde kendiniz hazırlayın)en ideal seçim olabilir.


7- Gün içinde bol ve sık sık su içmeye çalışın. Aklınıza geldikçe su tüketmeye çalışın. Su en ucuz ve kalorisi en az içecektir. 

Su içmekten sıkıldığınızda bitki çayları,bitkisel çaylar ve/veya meyva çayları tüketin.

Yeşil çay,beyaz çay,biberiye çayı,funda çayı, vb.çayları tercih edebilrisiniz.


Kahveden korkmayın.ama aşırı kahve tüketiminden uzak durun.Günde bir iki bardak kahve metabolizmanızı hızlandırabilir.Ama daha fazlası vucudu kasabilir.Günde iki fincanı geçmemeniz öneriliyor. Meyve konsantrelerinden, şeker eklenmiş meyve sularından, 

Diyet yaparken hazır her türlü içicekten,yüzde 100 meyve suyundan yapılmış olsa bile,şişelerde ve kutularda satılan her türlü içecekten UZAK DURUN. Ayrıca diyet içecekler de tavsiye edilmiyor. 


8- Günün son yemeğini uykudan en az 2–3 saat önce yemelisiniz. Akşam yemeklerini ne kadar kısarsanız -azaltırsanız o kadar iyi.


Diyet uzmanları Alkolün yüksek miktarda kalori içerdiğinden hem fikir.Diyet yaparken alkol kullanmamanız gerekiyor.


9- Düşük glisemik içerengıdalar kan şekeri hızlı yükseltmez.Bu glesmiği düşük karbonhidratları, protein ve sağlığa faydalı yağlarla birlikte tüketmek çok önemlidir.. 


Patates, beyaz ekmek, pirinç ve beyaz undan yapılmış makarnalardan, beyaz un ile yapılmış her türlü yiyecekten uzak durun. 


Her zaman az yiyin.Dengeli, kaliteli ve güzel gıdalar tüketin. Acıktığınızda yiyin. 


İkinci porsiyonu yemek zorunda kalırsanız proteinli bir yiyecek balık, et, yoğurt, peynir ve benzeri şeyler tercih edin. 


10-  Kesinlikle her gün kendinizi tartmayın, tartılmayın. Haftada bir kez tartılmanız yeterlidir. En fazla iki olabilir. 

Diyetteki temel hedefiniz sağlığınızı daha iyi bir noktaya taşımak olsun.Daha iyi görünmek, kendinizi daha iyi hissetmek için diyet yapın.Bunun için zayıflamalısınız.

 

Daha çok doğal şeyler ,gıdalar tüketmeye bakın.Otlar, yeşil yapraklı yiyecekler; mesela fesleğen, kekik vb. baharat , arımsak, soğan, pul biber, isot, hardal kullanın.


SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ


Benzer Konular
Yorumlar
Yorum Yap