Kilo vermek isteyenlere beslenme alışkanlıklarını değiştirmelerini öneriyoruz.15 altın kural

Kilo Aldırmayan Beslenme Tarzı

Kilo Aldırmayan Beslenme Tarzı

Okunma Sayısı: 596 Yayınlanma Tarihi 25 Jun 2020 Yorum: 0

Bugün biraz Kilo vermeden ve beslenmeden  bahsedelim aslında bunun çok basit bir kuralı var biliyorsunuz

Az ye çok hareket et .Özellikle altta yatan bir hastalığınız yoksa

Sadece bu iki kuralı yerine getirmeniz ve zayıflamanızı sağlayacaktır ve istediğiniz kiloda kalmanızı sağlayacaktır. Dolayısı ile konu kapanmıştır. hepinize teşekkür ederiz

Kilo vermek için 15 önerimiz var:

  • 1-Kilo vermenizi sağlayacak en kolay şeylerden bir tanesi bol su içmek. çünkü su içmek hem metabolizmayı hızlandırıyor hemde sizin daha tok hissetmenizi sağlıyor.Bir çalışma var ve çalışma sonucunda görülmüş ki su içen grupta içmeyen gruba göre; Kilo verme yüzde kırk dört daha fazla. Bir adet edinin her yemeğinizden yarım saat önce yarım litre su için.
  • 2-Şimdi zayıflamayı kolaylaştırmak için de tabii içeceklere dikkat etmek lazım. Yeşil çay bunlardan bir tanesi. Su yağ yakımını hızlandırıyor dolayısıyla Yeşil çay tükettiğiniz zaman da yağ yakımını biraz daha arttırmış oluyorsunuz .
  • Ama sonuç itibariyle Yeşilçay'ın da sizin için faydalı olduğunu zayıflamaya yardımcı olduğunu söylemek lazım
  • 3-Yeşil çayın yanında şüphesiz metabolizmayı hızlandıracak içeceklerden Bir tane si da kahve kahve sizin bu biraz daha kolay zayıflamanıza katkı sağlayabilir.O yüzden günde İki tane kahve Türk kahvesi de olabilir
  • 4-Zayıflamayı kolaylaştıran şeylerden bir tanesi gün içinde aldığınız protein miktarını arttırmak dolayısıyla bizim önerimiz şu sabahları ve her  güne kahvaltıda yumurta ile başlayın her gün bir yumurta yerseniz gün içinde kendinizi daha tok hissedersiniz. dolayısı gereksiz kaloriden de kurtulmuş olursunuz.
  • 5-Eğer gerçekten zayıflamayı kafanıza koyduysanız şeker'e mutlaka bir sınır getirmeniz gerekiyor dünya sağlık örgütü diyor ki eklenmiş şeker.Bir günde en fazla otuz gram tüketilmeli. bu erkekler için değer. kadınlar için ise ne kadar. yirmi beş gramdır. şeker sonuç itibariyle size hiçbir besin katkısı olmayan hiçbir besin değeri olmayan ama kalorisi yüksek olan dolayısıyla kilo aldıran bir besindir. bu nedenle şekeri mutlaka sınırlayın. Özellikle işlenmiş gıdalarda gizli şekerler olduğunu unutmayın ve buna göre yedikleriniz içtikleriniz şekillendirin
  • 6-Kolay zayıflamanın yollarından bir tanesi de tabakları-porsiyonları  ufaltmak. Aslında işin aslı bu gerçekten çok önemli. Çünkü önce gözümüz doymalı ondan sonra midemiz doyuyor. gözümüzün doyması içinde küçük tabakta daha ufak  porsyonlar.
  • 7-Geçen yıl severek okuduğum kitaplardan bir tanesi de işte bu Japonların kadim beslenme sırları Yasin or nagumo'nun ama Özellikle "aralıklı açlık" yani
  • Belli bir saat yemek yemek sonra on altı saat aç kalmak veya farklı modellerde deneyebilirsiniz ama internetten fasting olarak aralıklı açlık olarak bilinen bu beslenme şeklinde zayıflamada etkili olduğunu biliyoruz.Tıpkı Oruç tutmak gibi-Hem ömrünü uzatmada etkin gibi görünüyor hem de zayıflamada.Dolayısıyla eğer uzun süreli acaba ne tür bir diyet seçim düşünüyorsan bence aralıklı açlık,aralıklı beslenme düşünmelisiniz.
  • 8-Uyku; sizin için yeterli derecede –yeterli olacak kadar uyku saati.Kilo açısından baktığımız zaman da eğer uykusuz kalırsanız kilo alma riskiniz artıyor hatta bu oran çocuklarda yani uykusuz kalırsa bir çocuğun kilo alma riski yüzde seksen.Bir yetişkin için ise yüzde elli artıyor. dolayısıyla günde en azından yedi ila sekiz saat uyumanızı tavsiye ediyoruz.
  • 9-Geldik zayıflamada dokuz'uncu sıraya.Gıdaları ,besinleri tüketirken ÇOK  iyi çiğneyin.
  • Neden bunu diyoruz çünkü yapılan araştırmalar hep şunu gösteriyor.Çok yavaş çiğneyen kişilerle hızlı yemek yiyenler arasında çalışma yaptığınız zaman görüyorsunuz ki hızlı yemek yiyenler daha fazla kalori alıyor ve sonucunda da vücut ağırlıkları daha fazla oluyor yani obezite eğilimleri artıyor. Bu yüzden sindire sindire yavaş yavaş çiğnemeye çalışın.
  • 10-Yemek yerken yaptığımız hatalardan bir tanesi de bir şeyler seyretmek,Özellikle bunu yaptığınız zaman gereksiz yere kalori alıyorsunuz. hani söylemiştik ya yavaş çiğnemeniz gerekir bir kere bunu unutuyorsunuz.Aklınız yemekte değil ,seyrettiğin şeyde kalıyor.yemek yeme düzeninden uzaklaşmış oluyorsunuz. yemeğin tadını almıyorsunuz, doğru düzgün kokusunu almıyorsunuz sohbet etmiyorsunuz.Dolayısıyla çok gereksiz yere Kalori almış oluyorsunuz. o yüzden diyoruz ki eğer zayıflamak istiyorsanız yapacağınız şeylerden bir tanesi de yemek masasına oturduğunuz zaman tüm elektronikleri ,televizyonları bir kenara bırakmak.Ve sadece sohbete yemeğinize odaklanmak.
  • 11- Kilo vermek istiyorsanız olmazsa olmazlardan bir tanesi de sıra on birinci madde Egzersiz yapmak tabii ki…Ne kadar hareketli olursanız o kadar kolay kilo verirsiniz. Yoğun tempolu bir spor yamazsanız da, en azından yürüyüş yapabilirsiniz.
  • Her zaman söylediğimiz gibi işlerinizde servisten önce inebilirsiniz, otobüse birkaç Durak önce ne bilirsiniz arabanızı uzağa park edebilirsiniz,Veya asansör yerine merdiven kullanabilirsiniz mümkün olduğu kadar hareketli olmaya çalışınız, Ve bu hareket hedefiniz en az on beş dakika ,ideali yarım saat.
  • 12-Mümkün olduğu kadar lifli beslenmin. çünkü lifli beslendiğiniz zaman öncelikle daha sağlıklı olursunuz ki daha kolay kilo verirsiniz.Lifli beslenmede bir tokluk hissi oluşuyor dolayısıyla çok fazla yemek yemek istemezsiniz.Ama sürekli işlenmiş gıda ve liften fakir gıdaların tercih ediyorsanız bu durumda çok kolay acıkırsınız kan şekeriniz çok hızlı yükselir ve insülin çok hızlı salınması ile birlikte kan şekeri hızla düşer.Ve sizde yeniden bir şeyler yeme ihtiyacı hissedersiniz bu bir kısırdöngü. bunu kırmanın yolu da  lifli beslenmeden geçer açıkçası… lifli beslenmek için Meyve ve özelliklede sebze oranını  yiyeceklerinizin içinde lütfen arttırın çünkü gerçekten Kilo vermenin kolay yolunu arıyorsanız bunun sırrı liften geçiyor.
  • 13-Elbette kilo vermek başlangıçta çok kolay olmayabilir ne olursa olsun kilo vermek istiyorsanız yediklerinizi bir miktar kesmek zorundasınız yani bir miktar.buna alışmak zor olabilir,en azından daha az yemeye alışana kadar küçük porsiyonlar halinde Etrafınızda sağlıklı yiyecekler bulundurmak. bunun en kolay yolu tabi iki üç kuruyemişler işte badem olabilir fındık olabilir ceviz olabilir bunların hep çantanızda veya cebinizde bulundurun
  • 14-Kilo vermede size yardımcı olacak şeylerden bir tanesi de baharatlar özellikle kırmızı biber kırmızıbiberin içindeki kapsaisin denen bir madde var Ve bu maddenin iki önemli özelliği var. bunlardan bir tanesi iştahı azaltıyor.
  • Ama her zaman olduğu gibi bir mucizenin peşinde olmamız gerektiğini hatırlatıyorum. sonuç itibariyle bu maddeler sizin metabolizmanızı yüzde üç yüz arttırmayacaklarını yüzde üç arttıracaktır. beş bilemedin on arttıracak. dolayısıyla diyoruz ki evet beklentiyi çok yüksek tutmayın ama eğer
  • Baharatları yiyeceklerinizin içinde kullanırsanız hem tuz oranını azaltmış olursunuz biraz önce söylediğimiz etkilerinden yararlanırsınız ve Daha kolay kilo verme şansını da yakalarsınız
  • 15- ve geldik on beşinci öneriye yani son önerim ise
  • Pek çok kez düşündüğümüz zaman şunu görüyoruz gerçekten de çoğu kez yemek yediğimiz zaman aslında gerçekten aç olduğumuz için değildi. canımız sıkıldığı için veya bir şeyler çektiği için.
  • Özellikle psikolojik açlığa neden olan şeylerden bir tanesi yemek sitelerine bakmak instagram’da dolaşırken yemek resimlerine bakmak. Eğer beyninize sürekli yeme içme sinyali gönderirseniz bir zaman sonra beyniniz de ister istemez yemek isteyecektir. gereksiz yere yemek yemek eğiliminizi arttıracaktır işte bu nedenle internette dolaşırken öyle çok fazla yemek resimlerine, restoran resimlerine göz gezdirmeyin.

 Sağlıklı ve mutlu günler dileriz Hoşça kalın

Etiketler: beslenme, sağlık, diyet, rejim,
Benzer Konular
Yorumlar
Yorum Yap